تاریخ شمسی : 1403/2/9 تاریخ میلادی : 4/28/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

گام اول برای یادگیری حسابداری پیمانکاری ، شناخت بخش های مختلف یک قرارداد پیمانکاری است که شامل کارفرما ، پیمانکار و قرارداد می باشد . برای انجام حسابداری پیمانکاری دو روش استاندارد وجود دارد . روش کار تکمیل یافته و درصد پیشرفت کار .

در این مقاله قصد داریم در مورد روش های انجام حسابداری پیمانکاری و مفهیم اصلی آن در آموزش آن بیش تر توضیح دهیم .

آموزش حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری شامل صدور صورت حساب ، وام ، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم معاملات در این صنعت می شود . آموزش حسابداری پیمانکاری از انواع حسابداری کاربردی می باشد که با استفاده از نرم افزارهای تخصصی داده ها را دقیق ثبت می کند . دو روش استاندارد برای انجام حسابداری پیمانکاری وجود دارد . در روش اول که روش تکمیل یافته نام دارد محاسبه سود زمانی که بخش عمده ای از کار انجام شده است و طرفین براساس موارد موجود در قرارداد عمل کرده باشند .اما در روش درصد پیشرفت کار محاسبه سود براساس استدلال های شناسایی شده و زودتر از تکمیل پروژه انجام می شود .

مفاهیم کلی در آموزش حسابداری پیمانکاری

  • ثبت مالی حسابداری پیمانکاری
  • اصول و مفاهیم پیمان و قوانین مناقصات
  • روش های شناسایی درآمد به صورت پیشرفت و کار تکمیل شده
  • شناسایی و محاسبه سود شرکت های پیمانکاری
  • استاندارد حسابداری فعالیت های ساخت املاک و پیمان های بلند مدت

نکات کلیدی در حسابداری پیمانکاری

شناسایی ، ثبت و اندازه گیری صورت های مالی و آگاهی از مجموعه قوانین و مقررات پیمانکاری از جمله مواردی است که حسابداران پیمانکاری باید از آن ها استفاده کنند . در این بخش از مطلب موارد مهم و کاربردی را در حسابداری پیمانکاری برای شما بیان خواهیم کرد . برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با آموزش و استخدام حسابدار در سازمان و شرکت های مختلف می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان ما در این مجموعه ارتباط داشته باشید .

مهم ترین نکته حسابداری پیمان های بلند مدت زمان شناسایی سود و درآمد می باشد .اجرای پیمان در دوره های مختلف حسابداری اجرا خواهد شد .چنان چه پیمانکار درآمد پیمان خود را پس از تکمیل شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت های سود و زیان پیمانکار در طول اجرای پیمان نشان داده نمی شود .برای رفع این کار طبق استانداردهای موجود از روش درصد پیشرفت کار استفاده می شود .

این نوع حسابداری را موسسات بخش عمومی و خصوصی در اجرای عملیات سد سازی ، راه سازی ، اجرا و نصب پست های فشارقوی و انتقال نیرو ، کشتی سازی و اسکله و بندر سازی با انعقاد قرارداد به موسسه های پیمانکاری واگذار می کنند . انواع قراردادهای پیمانکاری چنان چه با قوانین مخالفتی نداشته باشد می تواند به صورت های مختلفی میان پیمانکار ، کارفرما بسته شود . قراردادهای رایج پیمانکاری شامل قراردادمقطوع ، قرارداد امانی می باشد . در قرارداد مقطوع پیمانکار توافق میکند که کل عملیات مد نظر پیمان را در ازای مبلغی معین انجام دهد .

پیمانکار توافق می کند که در ازای دریافت مبلغی برای هر واحد کار را انجام دهد .اما در قرارداد امانی مخارج تعیین شده در قرارداد به پیمانکار داده می شود و در ازای خدماتی که انجام می دهد درصد معینی از مخارج را دریافت می کند .

در کسب و کار پیمانکاری انواع پروژه و مشاغل گوناگونی وجود دارد که در طول پروژه متفاوت می باشد . تطبیق دقیق هزینه ها با درآمد بسیار دشوار می باشد .در حسابداری هزینه یابی کاری دشوار محسوب می شود .از مهم ترین روش هایی که در حسابداری پیمانکاری استفاده می شود ، روش درصد تکمیل کار است .پیمانکاران با استفاده از روش درصد تکمیل کار جهت تعیین سود و زیان پروژه استفاده می شود .محاسبه سود براساس درصد تکمیل کار روشی دقیق برای حسابداران در یک پروژه می باشد.درآمد ها در صورت های مالی تا اتمام پروژه گزارش نمی شوند .

 در زمان آموزش صفر تا صد حسابداری نرم افزارهای مختلفی جهت تسریع فرایند حسابداری معرفی شده و روش استفاده از این نرم افزارهای آموزش حسابداری را یاد می دهند . نرم افزارهای آموزش حسابداری برای انواع کسب و کارهای پیمانکاری مناسب می باشد . این مقاله تنها بخشی از نکات کاربردی در زمینه حسابداری می باشد . ما جهت تسلط کامل بر موضوعات حسابداری با جمع آوری مطالب و نمات اساسی از مدیران و اساتید برتر دانشگاه آموزش صفر تا صد حسابداری را برای شما تهیه کرده ایم .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com